Mysteerimatkailija
Miltä majoituspalvelunne näyttää asiakkaan silmin – kun sitä tarkastelee matkailualan asiantuntija?
Mysteerimatkailija ei ole tavallinen asiakas – vaan alan ammattilainen, joka saapuu yöpymään ja havainnoimaan palvelupolkunne kokonaisvaltaisesti. Tavoitteena on tunnistaa kehityskohdat, piilossa oleva potentiaali ja nostaa esiin ne asiat, jotka tekevät palvelustanne aidosti vetovoimaisen.
kenelle palvelu on tarkoitettu?
Tämä palvelu on suunnattu majoituspalveluita tarjoaville yrityksille: hotelleille, hostelleille, leirintäalueille, resorteille jne.
Muiden matkailualan toimijoiden (esim. elämyspalvelut sekä kunnat ja matkailualueet) on mahdollista pyytää tarjous erikseen.

millaisesta palvelusta on kyse?
Mysteerimatkailija yhdistää mysteerishoppauksen parhaat puolet ja palvelumuotoilun menetelmät. Lopputuloksena saat asiantuntevan ulkopuolisen näkemyksen majoituspalvelusi toimivuudesta, vetovoimasta ja kehityskohdista.
Vaikka havainnointia voidaan tehdä yhdessä muiden kanssa, perustuu varsinainen raportti aina minun asiantuntijuuteeni ja matkailualan ymmärrykseeni. On hyvä muistaa, että kyseessä ei ole laaja palvelumuotoiluprojekti, vaan ketterästi toteutettava kokonaisuus, jonka tarkoitus on tunnistaa palvelussa ilmenevät pullonkaulat, vahvuudet ja kehityspotentiaali – asiakkaan näkökulmasta, mutta ammattilaisen silmin.
🟡 Ennen vierailua:
Käyn läpi markkinointikanavanne (nettisivut, some, Google-arvostelut, uutiskirjeet) ja analysoin millaisia ennakko-odotuksia asiakkaalle syntyy
Testaan ja dokumentoin varausprosessin: kuinka helppoa ja selkeää asiakkaan on tehdä varaus?
🟡 Vierailun aikana:
Havainnoin saapumisen sujuvuutta, opasteita ja ensivaikutelmaa
Arvioin sisäänkirjautumisen sujuvuuden ja vastaanoton ilmapiirin
Tutkin huoneen toimivuuden ja siisteyden sekä sen, miten mahdolliset ongelmatilanteet ja puutteet ratkaistaan
Havainnoin yleisiä tiloja, henkilöstön toimintaa ja muiden asiakkaiden kokemuksia
Testaan ennalta sovitusti lisäpalveluita (esim. ravintola, sauna, aktiviteetit)
Dokumentoin koko asiakaspolun aina uloskirjautumiseen asti
🟡 Vierailun jälkeen:
Tarkastelen jälkimarkkinointia: jääkö asiakas “roikkumaan” vai kiinnitetäänkö häneen vielä huomiota?
✅ Lopputuloksena saat:
Selkeän ja helposti luettavan raportin, joka kokoaa koko kokemuksen vaihe vaiheelta
Havaintoja palvelussa ilmenevistä pullonkauloista ja epäkohdista
Vierailun huippuhetket, joista voi syntyä koko brändiä kantavia vetovoimatekijöitä
Konkreettisia ja käytännöllisiä kehitysehdotuksia – helposti toteutettavista ideoista pidempää kehittämistyötä vaativiin oivalluksiin
“Mikäs sinä olet mitään sanomaan?”
Olen SDN-sertifioitu palvelumuotoilija (Service Design Network), jolla on laaja kokemus matkailualalta ns. tiskin molemmilta puolilta. Ymmärrän syvällisesti, mitä asiakkaat arvostavat ja miten palveluprosesseja voidaan kehittää vastaamaan heidän tarpeitaan.
Palvelumuotoilun ytimessä on asiakaslähtöisyys ja juuri sen tuon mukanani jokaisessa projektissa. Olen oppinut tunnistamaan ne pienet yksityiskohdat, jotka tekevät matkailupalveluista unohtumattomia sekä kehittämään ratkaisuja, jotka kestävät aikaa ja lisäävät asiakastyytyväisyyttä.
Mysteerimatkailijana en ainoastaan arvioi, vaan myös autan kehittämään palvelupolun, joka ylittää asiakkaiden odotukset ja saa heidät palaamaan teille yhä uudelleen.
Yhdistetään kokemukseni ja intohimoni kehittää asiakaskokemuksia yrityksenne tavoitteisiin ja luodaan yhdessä jotain, mitä asiakkaanne eivät unohda.
miten palvelu etenee?

mitä palvelu maksaA?
990€ + ALV 25,5%
Sisältää:
✅ Kaiken työn alusta loppuun:
ennakkotutkimuksen
varausprosessin testauksen
itse vierailun ja havainnoinnin (max. yhden yön yöpyminen)
kirjallisen raportin laatimisen
tulosten läpikäynnin etäpalaverissa
Palvelu toteutetaan täysin ammattilaisen näkökulmasta, mutta aidon asiakkaan kokemuksena
Erikseen veloitetaan toteutuneet kulut:
💰 Majoitus (testattava huonetyyppi)
💰 Sovitut lisäpalvelut, kuten ravintola, sauna, aktiviteetit
💰 Matkakulut
joko kilometrikorvaus 0,59 €/km (omalla autolla)
tai julkisen liikenteen käytöstä toteutuneet kustannukset
Kaikki kulut ilmoitetaan sinulle tarjouksen yhteydessä ennen toimeksiannon hyväksymistä.
Kiinnostuitko?
Kun teidänkin yrityksessä on aika viedä asiakaskokemus uudelle tasolle, niin täytä alla oleva lomake ja palaan sinulle 24 tunnin kuluessa tarjouksen kera. Tämän jälkeen sinulla on vielä mahdollisuus tarkistaa yhteistyömme raamit ennen Mysteerimatkailijan ryhtymistä tositoimiin.
Lomakkeen täyttäminen ei sido sinua vielä mihinkään.