Mysteerimatkailija

Miltä majoituspalvelunne näyttää asiakkaan silmin – kun sitä tarkastelee matkailualan asiantuntija?

Mysteerimatkailija ei ole tavallinen asiakas – vaan alan ammattilainen, joka saapuu yöpymään ja havainnoimaan palvelupolkunne kokonaisvaltaisesti. Tavoitteena on tunnistaa kehityskohdat, piilossa oleva potentiaali ja nostaa esiin ne asiat, jotka tekevät palvelustanne aidosti vetovoimaisen.

kenelle palvelu on tarkoitettu?

Tämä palvelu on suunnattu majoituspalveluita tarjoaville yrityksille: hotelleille, hostelleille, leirintäalueille, resorteille jne.

Muiden matkailualan toimijoiden (esim. elämyspalvelut sekä kunnat ja matkailualueet) on mahdollista pyytää tarjous erikseen.

millaisesta palvelusta on kyse?

Mysteerimatkailija yhdistää mysteerishoppauksen parhaat puolet ja palvelumuotoilun menetelmät. Lopputuloksena saat asiantuntevan ulkopuolisen näkemyksen majoituspalvelusi toimivuudesta, vetovoimasta ja kehityskohdista.

Vaikka havainnointia voidaan tehdä yhdessä muiden kanssa, perustuu varsinainen raportti aina minun asiantuntijuuteeni ja matkailualan ymmärrykseeni. On hyvä muistaa, että kyseessä ei ole laaja palvelumuotoiluprojekti, vaan ketterästi toteutettava kokonaisuus, jonka tarkoitus on tunnistaa palvelussa ilmenevät pullonkaulat, vahvuudet ja kehityspotentiaali – asiakkaan näkökulmasta, mutta ammattilaisen silmin.

🟡 Ennen vierailua:

  • Käyn läpi markkinointikanavanne (nettisivut, some, Google-arvostelut, uutiskirjeet) ja analysoin millaisia ennakko-odotuksia asiakkaalle syntyy

  • Testaan ja dokumentoin varausprosessin: kuinka helppoa ja selkeää asiakkaan on tehdä varaus?

🟡 Vierailun aikana:

  • Havainnoin saapumisen sujuvuutta, opasteita ja ensivaikutelmaa

  • Arvioin sisäänkirjautumisen sujuvuuden ja vastaanoton ilmapiirin

  • Tutkin huoneen toimivuuden ja siisteyden sekä sen, miten mahdolliset ongelmatilanteet ja puutteet ratkaistaan

  • Havainnoin yleisiä tiloja, henkilöstön toimintaa ja muiden asiakkaiden kokemuksia

  • Testaan ennalta sovitusti lisäpalveluita (esim. ravintola, sauna, aktiviteetit)

  • Dokumentoin koko asiakaspolun aina uloskirjautumiseen asti

🟡 Vierailun jälkeen:

  • Tarkastelen jälkimarkkinointia: jääkö asiakas “roikkumaan” vai kiinnitetäänkö häneen vielä huomiota?

Lopputuloksena saat:

  • Selkeän ja helposti luettavan raportin, joka kokoaa koko kokemuksen vaihe vaiheelta

  • Havaintoja palvelussa ilmenevistä pullonkauloista ja epäkohdista

  • Vierailun huippuhetket, joista voi syntyä koko brändiä kantavia vetovoimatekijöitä

  • Konkreettisia ja käytännöllisiä kehitysehdotuksia – helposti toteutettavista ideoista pidempää kehittämistyötä vaativiin oivalluksiin

“Mikäs sinä olet mitään sanomaan?”

Olen SDN-sertifioitu palvelumuotoilija (Service Design Network), jolla on laaja kokemus matkailualalta ns. tiskin molemmilta puolilta. Ymmärrän syvällisesti, mitä asiakkaat arvostavat ja miten palveluprosesseja voidaan kehittää vastaamaan heidän tarpeitaan.

Palvelumuotoilun ytimessä on asiakaslähtöisyys ja juuri sen tuon mukanani jokaisessa projektissa. Olen oppinut tunnistamaan ne pienet yksityiskohdat, jotka tekevät matkailupalveluista unohtumattomia sekä kehittämään ratkaisuja, jotka kestävät aikaa ja lisäävät asiakastyytyväisyyttä.

Mysteerimatkailijana en ainoastaan arvioi, vaan myös autan kehittämään palvelupolun, joka ylittää asiakkaiden odotukset ja saa heidät palaamaan teille yhä uudelleen.

Yhdistetään kokemukseni ja intohimoni kehittää asiakaskokemuksia yrityksenne tavoitteisiin ja luodaan yhdessä jotain, mitä asiakkaanne eivät unohda.

miten palvelu etenee?

  • 1. Yhteydenotto lomakkeella

    Tässä kerrot toivotut yksityiskohdat, kuten toivottu ajankohta, huonetyyppi, mahdolliset lisäpalvelut, erityiset painotukset havainnoinnissa jne. Lomake löytyy sivun alaosasta.

  • 2. Saat paluupostina tarjouksen

    Tarjouksessa on selkeästi eritelty palvelun hinta ja kaikki arvioidut kulut.

  • 3. Hyväksyt tai hylkäät tarjouksen

    Toimeksianto käynnistyy vasta hyväksyntäsi jälkeen.

  • 4. Minä hoidan varaukset, aikataulut ja matkajärjestelyt

    Palvelu on sinulle mahdollisimman vaivaton.

  • 5. Vierailu kohteessa ja havainnointi

    Vierailen teillä kuin kuka tahansa asiakas ja suoritan havainnointia huomaamattomasti.

  • 6. Raportin laatiminen

    Vierailun analysointi ja kehitysehdotusten jäsentely vie aikaa noin viikon vierailun jälkeen.

  • 7. Tulosten esittely

    Esittelen vierailuni tulokset sinulle erikseen sovittuna ajankohtana Google Meetissä.

  • 8. laskutus

    Lasku tehdystä työstä sekä toteutuneista kustannuksista lähtee vasta tämän jälkeen. Maksuaika on 7 päivää.

mitä palvelu maksaA?

990€ + ALV 25,5%

Sisältää:

✅ Kaiken työn alusta loppuun:

  • ennakkotutkimuksen

  • varausprosessin testauksen

  • itse vierailun ja havainnoinnin (max. yhden yön yöpyminen)

  • kirjallisen raportin laatimisen

  • tulosten läpikäynnin etäpalaverissa

Palvelu toteutetaan täysin ammattilaisen näkökulmasta, mutta aidon asiakkaan kokemuksena

Erikseen veloitetaan toteutuneet kulut:

💰 Majoitus (testattava huonetyyppi)

💰 Sovitut lisäpalvelut, kuten ravintola, sauna, aktiviteetit

💰 Matkakulut

  • joko kilometrikorvaus 0,59 €/km (omalla autolla)

  • tai julkisen liikenteen käytöstä toteutuneet kustannukset

Kaikki kulut ilmoitetaan sinulle tarjouksen yhteydessä ennen toimeksiannon hyväksymistä.

Kiinnostuitko?

Kun teidänkin yrityksessä on aika viedä asiakaskokemus uudelle tasolle, niin täytä alla oleva lomake ja palaan sinulle 24 tunnin kuluessa tarjouksen kera. Tämän jälkeen sinulla on vielä mahdollisuus tarkistaa yhteistyömme raamit ennen Mysteerimatkailijan ryhtymistä tositoimiin.

Lomakkeen täyttäminen ei sido sinua vielä mihinkään.